Hoe maak je buiten indruk op je potentiële klanten? Wat zijn voorbeelden van signing? Heb je een vergunning nodig voor gevelreclame? Al deze vragen en meer beantwoord ik hier.
Wat is signing?
Alles wat met visuele communicatie te maken heeft valt onder de noemer signing. Denk maar aan een busje wat beletterd is of de raamstickers bij een apotheek, naamborden op een parking of luchthaven, … Het is dus een manier om jouw boodschap naar het publiek te communiceren.
Gevelreclame
Iets wat je tegenwoordig heel vaak ziet is gevelreclame. In een drukke winkelstraat is dit een must, maar ook op het industrieterrein of een groot kantoor langs de snelweg. Het meest gekende voorbeeld is natuurlijk de grote M van McDonalds die je van ver ziet stralen zodat je weet waar je moet zijn voor een snelle snack.
Bij een kleine ondernemer werkt dit net zo goed. Je onderscheid jezelf met jouw eigen logo en kleur van de concurrenten enkele winkels verderop. Je doelgroep weet meteen waar ze moeten zijn.
Welk product kies ik?
Omdat er zoveel soorten gevelreclame zijn is het soms moeilijk een keuze te maken. Wat het meeste voorkomt zet ik even in een opsomming.
- Belettering: vinyl stickers kun je overal in alle vormen, kleuren en afwerkingen kleven om op te vallen.
- Raamstickers: wil je grotere vlakken of one-way vision zodat de klanten naar buiten kunnen kijken maar niet omgekeerd? Zoveel opties mogelijk!
- Reclameborden: handig voor mensen die tijdelijke reclame willen maken bij een project of gewoon willen ophangen aan de muur, deur of poort. Deze kun je in alle vormen laten snijden en bestaat in verschillende materialen.
- Spandoeken: dit kan zowel met als zonder frame worden opgehangen. Een echte eye-catcher en heel praktisch.
Heb ik een vergunning nodig?
Het is niet altijd verplicht maar om vervelende verrassingen te voorkomen is het beter om hiervoor een vergunning aan te vragen. Zo voorkom je dat je deze signing moet verwijderen omdat er iemand bezwaar gemaakt heeft. Hier kun je alle info terugvinden omtrent omgevingsvergunningen. Geraak je er echt neit uit? Check dan even bij je gemeente.
Laat zien wie je bent!
Het is helemaal anders om met gevelreclame of signing je doelgroep aan te spreken. De materialen en afmetingen zijn volledig anders en verschilt dan ook flink met het traditionele drukwerk zoals flyers, folders en posters. Toch blijft de boodschap hetzelfde: laat zien wie je bent!